Dotyczy osób, które podpisały ślubowanie oraz umowę z uczelnią i rezygnują ze studiów.
Oświadczenie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS) lub przesłać listownie na adres wydziału, bądź w formie skanu z adresu uniwersyteckiego (…@uni.lodz.pl), a w innym przypadku pocztą elektroniczną, wówczas wymagany jest potwierdzony podpis np. poprzez ePUAP lub profil zaufany.

Oświadczenie_o_rezygnacji_ze_studiow

W ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji o skreśleniu z listy studentów student/ka może złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS) zrzeczenie się z prawa do wniesienia odwołania do Rektora, wówczas decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Oświadczenie_o_zrzeczeniu się odwołania

Kandydaci na studia, którzy nie podejmują studiów po rekrutacji i nie podpisali jeszcze ślubowania ani umowy z uczelnią powinni złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS) pisemne oświadczenie o niepodejmowaniu studiów.

Oświadczenie można przesłać listownie na adres wydziału, bądź w formie skanu pocztą elektroniczną, wówczas wymagany jest potwierdzony podpis np. poprzez ePUAP lub profil zaufany.
Oświadczenie_o_niepodjęciu_studiów.docx

Oświadczenie składają w Biurze Obsługi Studenta (BOS) osoby studiujące równolegle na dwóch kierunkach.

Oświadczenie_o_kierunku_podstawowym_i_dodatkowym.pdf

Aby otrzymać zgodę na Indywidualną Organizację Studiów w ciągu 14 dni od rozpoczęcia semestru, należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS) podanie o IOS, z podpisaną przez wykładowców kartą IOS.
IOS przyznawana jest zgodnie z §34 Regulaminu Studiów, a w szczególności w udokumentowanych przypadkach: 

  • zdrowotnych, w tym związanych z niepełnosprawnościami, ciążą lub będącego rodzicem,
  • losowych, 
  • opieki nad bliskimi osobami z niepełnosprawnościami, 
  • związanych z okresowym odbywaniem studiów poza UŁ,
  • aktywnym sportowcem.

Podanie_o_IOS.docx
Karta IOS
 

Podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS), w terminie 14 dni od zakończenia sesji poprawkowej. W przypadku realizacji seminarium, należy na podaniu uzyskać pisemną zgodę prowadzącego/cej seminarium na dopisanie do grupy.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami opłata za powtarzany przedmiot dla studentów rozpoczynających studia od roku 2023/2024 wynosi 600 zł, a dla pozostałych 550 zł płatne w terminie do 15.10 semestr zimowy i do 25.02 w semestrze letnim.

Podanie_o_powtarzanie_semestru_roku.docx
 

Student/ka skierowany/a na powtarzanie semestru  ma prawo, za zgodą Dziekana i na warunkach przez Dziekana ustalonych zaliczać przedmioty objęte planem studiów wyższego semestru. Podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS), w terminie 14 dni od rozpoczęcia semestru. 

Do awansu nie wchodzą przedmioty sekwencyjne. Niezaliczenie przedmiotu/ów z awansu jest traktowane jako powtarzanie. 

Podanie_o_awans.docx

Podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS), w terminie 14 dni od zakończenia sesji poprawkowej.

Zgodnie z uchwałą Rady Wydziału można starać się o wpis warunkowy z 2 przedmiotów.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami opłata za powtarzany przedmiot dla studentów rozpoczynających studia od roku 2023/2024 wynosi 600 zł, a dla pozostałych 550 zł płatne w terminie i z terminem realizacji wskazanym na podaniu przez Dziekana.

Podanie_o_warunkowe_zaliczenie.docx
 

Podanie należy złożyć Biurze Obsługi Studenta (BOS) niezwłocznie od wystąpienia zdarzenia, zgodnie z § 50 Regulaminu Studiów, w związku z chorobą, zdarzeniem losowym, urodzeniem dziecka lub sprawowaniem nad nim opieki albo z innych uzasadnionych powodów. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające wystąpienie zdarzenia uzasadniającego udzielenie urlopu (np. odpis aktu urodzenia dziecka).

Urlop z powodu choroby jest udzielany na podstawie opinii lekarskiej wydanej przez uprawnionego lekarza z jednostki służby zdrowia sprawującej opiekę medyczną nad uczelnią, do której student jest skierowany przez Dziekana.

Podanie_o_urlop.docx
 

Najpóźniej na 7 dni przed zakończeniem urlopu student jest obowiązany zgłosić swój powrót na studia. Niedotrzymanie wskazanego terminu jest równoznaczne z niepodjęciem studiów.


Podanie_o_wznowienie_studiów_po_urlopie.docx
 

Podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS) do  końca sesji poprawkowej.
O przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej mogą starać się studenci/tki na ostatnim semestrze studiów.  Wszystkie przedmioty, oprócz seminarium muszą być zaliczone. Konieczne jest pisemne poparcie promotora wraz z przewidywalnym terminem obrony oraz procentowym określeniem zawansowania pracy.

podanie do Prodziekana
Maksymalny termin przedłużenia to jeden miesiąc od zakończenia się sesji poprawkowej.

 

podanie do Prorektora
Podanie należy złożyć na 7 dni przed upływem przedłużonego terminu przez Prodziekana. Maksymalny termin przedłużenia to jeden miesiąc.

Podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS) niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia.  Do podania należy dołączyć dokumenty potwierdzające wystąpienie zdarzenia uzasadniającego udzielenie przedłużenie terminu zaliczenia przedmiotu (choroba studenta/ki, zdarzenie losowe, urodzenie dziecka lub sprawowanie nad nim opieki lub wystąpienie innych uzasadnionych powodów).


podanie do Prodziekana
Maksymalny termin przedłużenia to jeden miesiąc.

podanie do Prorektora
Podanie należy złożyć na 7 dni przed upływem przedłużonego terminu przez Prodziekana. Maksymalny termin przedłużenia to jeden miesiąc.
 

Podanie o wznowienie studiów należy złożyć najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem semestru w Biurze Obsługi Studenta (BOS).

Po wznowieniu studiów konieczne jest uzupełnienie brakujących zaliczeń z semestru lub roku (z którego nastąpiło skreślenie) oraz wniesienie za każdy niezaliczony przedmiot, zgodnie z obowiązującym w danym roku akademickim Zarządzeniem Rektora. Konieczne jest uzupełnienie różnic programowych wynikających z nowego programu studiów. 

Podanie_o_wznowienie_studiów.docx
 

Student/ka powinien mieć zaliczony semestr lub rok studiów.
Podanie należy złożyć najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem semestru, do którego należy dołączyć:

  • podpisaną kartę przebiegu studiów z pkt ECTS oraz ocenami,
  • zaświadczenie o zaliczonym semestrze z wyliczoną średnią.

Po uzyskaniu wstępnej zgody Prodziekana ds. studenckich należy dostarczyć do Biura  Obsługi Studenta (BOS)

  • kopię świadectwa dojrzałości (w przypadku studentów z I stopnia) lub kopię dyplomu z suplementem (w przypadku studentów z II stopnia),
  • zgodę Dziekana uczelni macierzystej.

Podanie_o_przeniesienie_z_innej_uczelni-wydzialu_UŁ.docx

Podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS), nie później niż w terminie 14 dni od rozpoczęcia semestru na którym jest realizowany wyjazd:
Erasmus+:
        - podanie o wyrażenie zgody z adnotacją promotora,
        - learning agreement podpisany trójstronnie,
        - aneks zatwierdzony przez koordynatora
        - podanie o realizację przedmiotów w formie IOS i kart, wynikających z różnic programowych, jeśli dotyczą.
UNIC
        - podanie o wyrażenie zgody
Erasmus+ BiP
        - podanie o wyrażenie zgody
        - aneks zatwierdzony przez koordynatora

Podanie_do_prodziekana_mobilność.docx
 

Student/ka może złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS) wniosek o wydanie dodatkowego opisu dyplomu w języku obcym (angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim lub rosyjskim). Odpis suplementu może być wydany w tłumaczeniu na język angielski.

Student/ka przed dyplomem może ubiegać się o wydanie odpisu dyplomu w języku polskim i języku obcym (bez dodatkowych opłat), a w przypadku złożenia wniosku po egzaminie dyplomowym, każdy dodatkowy odpis podlega opłacie w wysokości 20 zł – odpis dyplomu i 20 zł – odpis suplementu.

Podanie_o_wyd.odpis_dyplomu.docx
 

Wniosek należy składać w Biurze Obsługi Studenta w semestrze zimowym najpóźniej do 15 października br., natomiast w semestrze letnim do 15 lutego br. Do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające sytuację finansową studenta np. kserokopie zaświadczenia z urzędu skarbowego lub od pracodawcy. Oświadczenie o ilości osób we wspólnym gospodarstwie domowym. Nieudokumentowane wnioski nie są rozpatrywane.    

Wniosek_o_ulgę.docx
 

Osoba, która uiściła opłatę: 

  • za studia, a studiów nie podjęła (tj. nie była immatrykulowana), 
  •  za legitymację (a jest w posiadaniu legitymacji z innego kierunku), 
  • za dyplom - może, na swój wniosek, otrzymać zwrot wpłaconej kwoty. 

Wniosek wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty, należy złożyć w Biurze Obsługi Student.

W przypadku rezygnacji ze studiów w trakcie roku akademickiego poprzez złożenie pisemnego oświadczenia w Biurze Obsługi Studenta (BOS) - student/ka może wystąpić, za pośrednictwem BOS do Dziekana o zwrot uiszczonej opłaty pomniejszonej proporcjonalnie do okresu odbytej nauki. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi oblicza się następująco: opłatę semestralną albo roczną dzieli się przez liczbę tygodni w semestrze albo roku i mnoży się przez liczbę tygodni nauki pozostałych studentowi/ce do zakończenia semestru.

Wniosek_o_zwrot_uiszczonej_opłaty.docx
 

Na pisemny wniosek studenta/ki, /absolwenta/ki mogą być wysłane dokumenty pocztą na wskazany adres za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty  za przesyłkę, format A4 opłata 14,30 zł.

Nr konta do uiszczenia opłaty: 87 1240 3028 1111 0010 2942 9504

Wniosek można przesłać listownie do Biura Obsługi Studenta (BOS) na adres wydziału, bądź w formie skanu pocztą elektroniczną, wówczas wymagany jest potwierdzony podpis np. poprzez ePUAP lub profil zaufany.

Wniosek_o_przesłanie_dokumentów_pocztą.docx
 

Student/ka jest zobowiązany/a niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 30 dni, powiadomić Biuro Obsługi Studenta (BOS) o zmianie stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, numeru telefonu, adresu: zamieszkania, korespondencyjnego. W razie zaniedbania tego obowiązku pisma dostarczone pod dotychczasowy adres korespondencyjny będą  traktowane jako prawidłowo dostarczone.

Zgłoszenie_zmianych_danych_osobowych_studenta.docx

Wniosek należy dostarczyć osobiście do Biura Obsługi Studenta (BOS) lub przesłać w formie skanu pocztą elektroniczną, wówczas wymagany jest potwierdzony podpis np. poprzez ePUAP lub profil zaufany.

Zgoda_na_udostępnienie_danych_osobowych.docx
 

W przypadku kradzieży, zagubienia legitymacji, braku wolnych miejsc na hologramy lub zmiany danych osobowych student/ka może wystąpić z prośbą o wydanie kolejnej legitymacji. Do podania należy dołączyć potwierdzenie opłaty za duplikat legitymacji:

kradzież/zagubienie/brak wolnych miejsc na hologramy:
- rozpoczęcie studiów w roku akad. 2018/2019 i wcześniej      - 25,50 zł
- rozpoczęcie studiów od roku akad. 2019/2020             - 33,00 zł

zmiana danych osobowych:
- rozpoczęcie studiów w roku akad. 2018/2019 i wcześniej      - 17,00 zł
- rozpoczęcie studiów od roku akad. 2019/2020             - 22,00 zł

Wniosek_o_duplikat_legitymacji_studenckiej.docx
 

Upoważnienie do wydania dokumentów dotyczących studenta/ki lub absolwenta/ki winno być złożone w Biurze Obsługi Studenta (BOS) i podpisane w obecności pracownika Biura Obsługi Studenta.

Upoważnienie_do_odbioru_dokumentów.docx
 

Oświadczenie składa w Biurze Obsługi Studenta osoba, które w dniu podpisania umowy nie jest pełnoletnia.
Umowę o świadczenie usług edukacyjnych podpisuje niepełnoletni student oraz dla potwierdzenia zawarcia umowy również jego rodzic lub opiekun prawny.

 

Wrór_oświadczenia_rodzica_-_niepełnoletni_student.pdf

Podanie należy złożyć w Biurze Obsługi Studenta (BOS) w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników egzaminu poprawkowego. 
Termin egzaminu komisyjnego zostanie wyznaczony po otrzymaniu pozytywnej decyzji Prodziekana ds. studenckich.

Podanie o egzamin komisyjny.doc

Aby otrzymać duplikat dyplomu należy wystąpić z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu dyplomu wraz z oświadczeniem co stało się z oryginałem dyplomu.
Wniosek powinien być skierowany do Dziekana Wydziału. 
Wniosek można przesłać listownie do Biura Obsługi Studenta (BOS) na adres wydziału, bądź w formie skanu pocztą elektroniczną, wówczas wymagany jest potwierdzony podpis np. poprzez ePUAP lub profil zaufany.

Podanie o wydanie duplikatu dyplomu_suplementu.docx